Turnering SST 2023 - Turneringsregler

Sønderjysk Social tennisturnering for seniorer 2023

Turneringsregler og afvikling:

Regler:

Der spilles efter regelsæt for almindelige tennisregler.

Alle kampe afvikles bedst af 5 sæt med no-ad ved 40-40 i alle partier. (I mixdouble server dame til dame og herre til herre). Der spilles tiebreak ved 6-6 i alle sæt.

Ved lige 2-2 spilles Match tiebreak til 10.

Der må spilles med reservespiller på samme niveau.

Der skal spilles med nye eller nyere bolde.

Turnerings afvikling:

Turneringsstart primo maj, når man modtager kampplanen

Det førstnævnte hold i kampplanen er hjemmehold. Hjemmeholdet har ansvar for afvikling af kampe samt indsendelse af kampresultat umiddelbart efter kampen. Hjemmeholdets resultat nævnes altid først. Vigtigt!!!!! Skriv kampnummer – resultat og dit navn.

F.eks. sådan: kamp 33 – resultat 2 – 3 – navn (cifre 3-6,3-6,6-1,6-4, (match tiebreak 4-10).

Vinder af kampen får 1 point mens et nederlag giver o point. Ved lige mange vundne kampe, gælder indbyrdes resultat.

Resultatet indsendes til Kim Knudsen mobil: 29652432 eller mail: nesdunk@post7.tele.dk

Vigtigt!!!!!!! Kampresultat skal gemmes af hjemmeholdet til efter turneringen.

Runde 1 – 4 skal være afviklet inden uge 27. Runde 5 – 7 skal være afviklet senest d. 17. 9.

Der er 3 rækker med flere grupper. Det er rækkerne: MixB-40-60, HerreA-40-60, HerreB 60+ her skal den indledende runde, være spillet senest 20. august. Vinder af gruppen får besked. Finalekampene skal være færdigspillet d. 17.september.

Du kan følge turneringen på Rødekro Tennisklubs hjemmeside - Roedekrotennisklub.dk - under fanebladet ”turnering”. Opdatering hver 14. dag fra d.28. juni.

Der er præmier til Rækkevinderne 1. og 2. plads

Det sociale er i fokus, hvor hyggeligt samvær efter kampene er en selvfølge. Hjemmeholdet bestemmer selv, hvor meget man vil gøre ud af dette traktement/arrangement.

Opfordring: Tilmeld dig vor Facebook gruppe ”Den Sønderjyske Tennisturnering”.  Indsæt billeder her. Administrator er Rene Kristoffersen – Facebook gruppen er offentlig.

Spørgsmål vedr. turneringen skal rettes til kontaktpersonen for holdene, se næste side.

Kontaktpersoner og Turnerings arrangører fra Tennisklubberne:

Løjt, Vojens, Aabenraa, MidtAls og Rødekro

Kim Knudsen mobil: 29652432          mail: nesdunk@post7.tele.dk.

Kampresultater

Rene Kristoffersen      mobil: 23441668         mail: kristoffersen.rene@gmail.com

Hold: Genner, Starup, Vojens

Anna Marie Munk       mobil: 30291948         mail: anna.marie.munk@gmail.com

Hold: Aabenraa, Løjt, Felsted. Gråsten.

Kurt Christensen         mobil: 30314013         mail: kurt.midtkobbel@outlook.dk

Hold: Nordborg, Midtals, Broager, Tandslet, Sønderborg.

Birger Hansen mobil: 29850096         mail: birger1950@gmail.com

Vi ønsker alle en god tennisturnering.

Anna Marie, Kim, Rene, Kurt, Birger