Turnering SST 2024 - Turneringsregler

Sønderjysk Social Tennisturnering for seniorer 2024

Turneringsregler og afvikling:

Regler:

Der spilles efter almindelige tennisregler.

Alle kampe afvikles bedst af 5 sæt (i aldersgruppen 70+ spilles bedst af 3 sæt) med no-ad ved 40-40 i alle partier. (I mixdouble server dame til dame og herre til herre). Der spilles tiebreak ved 6-6 i alle sæt.

Ved lige 2-2 spilles match tiebreak til 10.

Der må spilles med reservespiller på samme niveau.

Der skal spilles med nye eller nyere bolde.

Turnerings afvikling:

Turneringsstart er primo maj, når kampplanen bliver offentliggjort på Rødekro Tennisklubs hjemmeside.

Det førstnævnte hold i kampplanen er hjemmeholdet. Hjemmeholdet har ansvar for afvikling af kampe samt indsendelse af kampresultat umiddelbart efter kampen. Hjemmeholdets resultat nævnes altid først. Vigtigt!!!!! Skriv kampnummer – resultat, samt dit navn.

F.eks.:  kamp 33 – resultat 2 – 3 – navn (cifre 3-6,3-6,6-1,6-4, (match tiebreak 4-10).

Vinderen af kampen får 1 point mens et nederlag giver 0 point.
Vinderen af gruppen er holdet med flest point. Ved lige mange vundne kampe, gælder indbyrdes resultat. Herefter gælder flest vundne sæt, og herefter færrest tabte sæt.
Hvis et hold trækkes ud af turneringen, bliver samtlige resultater, holdet har deltaget i, slettet.

Resultatet indsendes til Kim Knudsen mobil: 29652432 eller mail: knudsen.lojt@gmail.com

Vigtigt!!!!!!! Kampresultat skal gemmes af hjemmeholdet til efter turneringen.

Det anbefales at runde 1 – 4 (så mange kampe som muligt) er afviklet inden uge 27, og at runde 5 – 7 afvikles senest d. 17. september.

Ved de rækker, som indeholder flere grupper, skal den indledende runde være spillet senest den18. august. Vinder af gruppen får besked.
Finalekampene skal være færdigspillet d. 17.september.

Du kan følge turneringen på Rødekro Tennisklubs hjemmeside - Roedekrotennisklub.dk - under fanebladet ”Turneringer” og "2024 Sønderjysk Social Tennisturnering". Opdatering sker hver 14. dag fra den 28. juni.

Der er præmier til rækkevinderne 1. og 2. plads

Det sociale er i fokus, hvor hyggeligt samvær efter kampene er en selvfølge. Hjemmeholdet bestemmer selv, hvor meget man vil gøre ud af traktementet/arrangementet.

Opfordring: Tilmeld dig vor Facebook-gruppe ”Den Sønderjyske Tennisturnering”.  Indsæt dine billeder her.
Administrator er Rene Kristoffersen – Facebook-gruppen er offentlig.

Spørgsmål vedr. turneringen skal rettes til de respektive kontaktpersoner - dem finder du her SST 2024 - Turneringsudvalget - Hvem er vi?

Vi ønsker alle en god tennisturnering.

Turneringsudvalget